Förlossning.

Har inte haft tid att skriva en förlossningsberättelse, rättare sagt, jag har inte tagit mig tid. Men då den äldsta är på sleepover hos farmor och farfar är det så lugnt.
 
måndag den 20 mars var en helt normal dag, inga känningar alls. började vara måttligt less på att vara gravid, samtidigt som jag njöt av att vara ensam med Alicia den sista tiden.
Vi gick på en promenad på kvällen, jag sövde Alicia i vanlig ordning och kring 20.00 på kvällen fick jag lite mensvärk, tänkte inte mer på det eftersom det knappt kändes. Kl 21.00 kom tomme in från garaget och jag sa att jag kanske hade börjat få lite värkar, var fortfarande lite difust. Sen gick det fort, 21.40 ringde vi till min mamma och jag sa att jag har värkar var 10de minut och att det kunde vara bra om hon kom utifall att vi måste in under natten, för att vara med Alicia som sov. 
När min mamma kom hit kl 22 kom värkarna var fjärde minut, tomme ringde in till förlossningen och dom tyckte vi skulle åka in.
Tinne körde väldigt fort hela vägen då värkarna blev mer och mer intensiva, blåste om ett gäng bilar. När vi väl svänger av mot sunderbyn, ser vi att bilen bakanför börjar blända oss och her på blåljusen... jag sa till tomme att du stannar fan inte (han fortsatte till rondellen och förstod ju såklart att han måste stanna)
en polis kommer fram och tomme säger med lite stressad röst att han förstår att det gick för fort men att vi ska få barn. polisen var väldigt förstående och skickade iväg oss (Tack gode Gud för det) 
Tomme blev såklart stressad av detta så han tar fel avfart i rondellen (haha) men vänder fort.
in på akutmottagningen, i rullstol, upp på förlossningen. 
Vi kom in kring 23.00 och jag var öppen 7 cm. Jag tog lustgas och allt gick smidigt och bra. Strax efter 01 så säger jag till tomme att jag känner att det börjar trycka neråt, vi ringer på barnmorskorna och dom ska undersöka hur mycket öppen jag var, då vattnet inte hade gått än. 
Under undersökningen så gick vattnet, som en bomb, skvätte ner barnmorskorna och rummet.
jag var öppen 10 cm, bara börja krysta. Fick ingen paus alls då det tryckte hela tiden. 8 minuter senare kom han ut, och barnmorskan fick bromsa mig flera gånger för att det gick så fort. 
01.23 var han ute, helt perfekt. 50 cm lång och 3565 gram. 
Är så tacksam att båda våra förlossningar har gått så bra och varit så lugna. Och nu har vi två friska, fantastiska barn. Mer kan en inte begära❤️